Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Assistant systems in car and aircraft control
Novotný, Timotej ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with assistance systems in cars and aircraft. The aviation sector is focused on GA aircraft. This thesis describes assistance systems used in cars and aircraft, their contribution to traffic safety and limitations of these systems. The comparison of assisting systems in the automotive and aviation industries shows the difference in the speed of development in individual areas, which is caused mainly due to strict requirements for safety and reliability of aviation systems. Furthermore, we can see the difference in implementation of systems monitoring the condition of a driver/pilot. Although the work of a pilot is more demanding than the work of a driver, today’s aircraft do not have a system for monitoring the condition of a pilot or an emergency landing system. Part of the thesis concerning future assistance systems in aviation is devoted to the system monitoring the pilot’s condition and the automatic landing system. Both systems are still under development. However, experiments have shown that these systems could be implemented in future aircraft and increase aviation safety. The last part of the thesis mentions the future of assistance systems, which create a path to autonomous vehicles.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Assistant systems in car and aircraft control
Novotný, Timotej ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with assistance systems in cars and aircraft. The aviation sector is focused on GA aircraft. This thesis describes assistance systems used in cars and aircraft, their contribution to traffic safety and limitations of these systems. The comparison of assisting systems in the automotive and aviation industries shows the difference in the speed of development in individual areas, which is caused mainly due to strict requirements for safety and reliability of aviation systems. Furthermore, we can see the difference in implementation of systems monitoring the condition of a driver/pilot. Although the work of a pilot is more demanding than the work of a driver, today’s aircraft do not have a system for monitoring the condition of a pilot or an emergency landing system. Part of the thesis concerning future assistance systems in aviation is devoted to the system monitoring the pilot’s condition and the automatic landing system. Both systems are still under development. However, experiments have shown that these systems could be implemented in future aircraft and increase aviation safety. The last part of the thesis mentions the future of assistance systems, which create a path to autonomous vehicles.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
Krizový management za běžných a mimořádných situací na jednotlivých fakultách Jihočeské univerzity.
SKRÁŠKOVÁ, Anna
V úvodní části práce je vysvětlena terminologie a problematika týkající se krizového managementu, krizového řízení, plánování, povinnosti právnických osob a popsána Jihočeská univerzita a její organizační a řídící struktura z pohledu současného stavu. Ve výsledcích jsem provedla analýzu rizik, stanovila možná rizika a ohrožení pro Jihočeskou univerzitu a vypracovala následně Plán krizové připravenosti pro Jihočeskou univerzitu. Pozornost je věnována také krizovým štábům univerzity, neboť nejsou doposud přehledně nikde uvedeny. Vzhledem k rozsahu Plánu krizové připravenosti Jihočeské univerzity (79 stran) uvádím základní část plánu ve Výsledcích a přílohovou část plánu zkráceně v příloze diplomové práce. Plán krizové připravenosti Jihočeské univerzity v elektronické podobě (na CD) doplňuje diplomovou práci. V poslední diskusní části jsem se pokusila doplnit celou problematiku shrnutím nejdůležitějších částí a kritikou problémů týkající se krizového managementu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Plán krizové připravenosti Jihočeské univerzity může být využit jako návrh opatření a řešení krizových situací, a to nejen na Jihočeské univerzitě.
Místo a úloha Vojenské policie v rámci integrovaného záchranného systému
PÍZA, Rostislav
Cíl práce byl splněn, byla provedena analýza Vojenské policie ozbrojených sil České a Slovenské republiky. Zkoumány byly celkem dvě hypotézy. Bylo zjištěno, že hypotéza č. 1 nebyla potvrzena. Výsledkem práce je doporučení s konkrétními návrhy lepšího využití současných možností Vojenské policie ozbrojených sil Ceské republiky pro použití v integrovaném záchranném systému. Hypotéza č. 2 byla potvrzena. Bylo zjištěno, že obě Vojenské policie hrají obdobnou roli při zapojení do IZS.
Regulační opatření jako jeden ze stupňů ekonomického opatření k řešení krizové situace
BUKAČ, Martin
Regulační opatření jako jeden ze stupňů ekonomického opatření k řešení krizové situace. V této diplomové práci autor uvádí základní pohled na systém regulačních opatření jako na jeden ze stupňů ekonomického opatření k řešení krizové situace. V úvodní části diplomové práce se nachází seznámení se současným stavem problematiky regulačních opatření, druhy regulačních opatření a jejich použití po dobu vyhlášení krizového stavu, je zde nastíněno využití regulačních opatření podle odvětví působnosti. V Diplomové práci je dále rozbor dostupné dokumentace systému regulačních opatření pro krizové stavy a ověření hypotézy, zda mají obce s rozšířenou působností v České republice dostatečně zpracovanou dokumentaci zabývající se regulačními opatřeními pro krizové stavy. Jako součást diplomové práce byl proveden výzkum prostřednictvím dotazníků. Výzkum se zaměřil na úroveň zpracované dokumentace obcí s rozšířenou působností v České republice a připravenost těchto obcí na krizové situace. Na základě vyhodnocení dotazníků byla hypotéza potvrzena. Autor poukázal na nejednotnost kvality zpracované dokumentace obcí s rozšířenou působností a také nejednotnost v řadách pracovníků krizového řízení. Jako výsledek diplomové práce byla zpracována školící pomůcka a podklad pro rozhodnutí o použití konkrétních regulačních opatření v krizovém řízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.